I väntan på bilder

 
Under tiden jag väntar på att Lioba ska skicka de bilder hon tog från Miami behöver kanske bloggen inte ligge helt död. Även om den gjort det i nästan en månad... heh.
 
För två helger sedan åkte Märta, Sandra och jag i över en timma med bil till en liten stad för att titta på tulpaner. Tydligen var det en tulpanfestival och alla tipsade om att åka dit. Och visst vad det fint men känslan där var mer "Är det här allt?".
 
I helgen var det i alla fall underbart väder, strålande sol och omkring 20 grader i skuggan. Märta, Sandra, Linda och jag åkte till en park där vi doppade färsk frukt och bär i nutella - inte mig emot. Min "100 dagar utan socker" gick inte så bra så jag har lagt den planen på hyllan. Min nya plan är istället att börja träna inför color run som är den 10de maj. Tänkter inte satsa på att klara någon speciell tid, den löprundan vill man väl bara få en himla massa färg på sig?
 
 
Slutligen lagade jag spagetti och köttfärssås igår till middag. Jag var fruktansvärt orolig över hur det skulle gå. Inte för att köttfärsås är en speciellt svår rätt att laga utan för att det mer eller mindre är deras favoritmat! Och för att jag är deras fjärde Au Pair som gör den... Hur gjorde de andra Au Pairerna? Vilket recept? Hur smakade den? 
Det blev en "homerun" i alla fall och den äldsta tjejen sa att jag absolut inte fick tappa bort receptet jag gjorde ifrån. Ett recept som innehöll endast fyra ingredienser - om du inte räknar med saltet.

Kommentera här: