Miami Part I

• South Beach • Vår lunch första dagen på stranden • Lioba • Omgivningsbild som mamma så gäärna ville se • Läs föregående text igen • Alkoholfria Piña Colada • South Beach när solen gått ner •
 
På söndagsförmiddagen landade jag och Lioba i Miami. Vi hade flygit ett så kallat "red-eye"flyg. Ett sådant flyg lämnar västkusten sent på kvällen/natten för att landa på östkusten tidig morgon/förmiddag, du tror att du kan få mist 7h sömn på planet men eftersom att östkusten är 3h före västkusen får du egentligen "bara" 4h sömn.
Ja, vi var väldigt trötta och ville inget annat än att ta en liten powernap. Vi hyrde ett rum av en kvinna tre nätter genom airbnb, det låg endast 20min från Miami Beach med bil. De resterande nätterna skulle vi bo hos Liobas värdsfamiljs faster i Fort Lauderdale men det låg ca 1h från Miami Beach och därför valde vi att för några nätter bo lite närmre stranden.
 
30 grader varje dag och strålande sol. Brände gjorde jag mig också så jag gick och införskaffade solskyddsfaktor 50 när 30 tydligen inte dög. Snacka om att vi verkligen njöt av att bara få ligga på stranden, äta färsk frukt och inte ha ett enda måste i världen. Förväntade mig också att Atlanten skulle vara iskall som alla sagt, men nej - varmaste havet jag badat i tror jag? Fast jag slutade bada när jag fick höra att de sett en hammarhaj samma dag som jag faktiskt befunnit mig i havet. Uschochfyochblä.
 
Liobas värdfamiljs faster, Maria, tog med oss i bilen och var vår egna guide genom hela Miami. Det fanns inget "turistit" som vi kunde missat när hon var klar. Vad jag och Lioba satt och halv förundrades över var hur människor kan ha få mycket pengar? Helt ärligt? Hur gör ni? Och som Maria sa "Vart är deras söner?"? Haha neeej.
 

Kommentera här: