IKEA

Idag for jag och Märta tillsammans med "hennes" lilla tjej till IKEA. Vi båda kände att svensk choklad var något vi behövde och Märta ville verkligen ha Kalles Kaviar. Efter min dryga månad här kan jag säga att det finns en anledning till varför vi svenskar äter i princip mest godis i världen - det är för att vi ha GOTT godis, här smakar verkligen allt färgglatt kemikalier. Jag åkte hem med två marabou och en IKEA-chokladkaka (som förövrigt smakade hemskt, köp den inte!!).
 
Annars har jag också kört väldigt mycket fel idag, sammanlagt närmare tre timmar. Eftersom jag inte har internet på mobilen försöker jag memorera vägbeskrivningen dit jag ska. Men när jag sedan inser att jag missade avfarten är jag körd. Fick stanna och fråga en tjej om vägen, som åkte på en parkeringsbot under tiden hon stod och förklarade vägen för mig. Hon hade precis köpt en parkeringsbiljett dessutom. Stackare... Men jag tog mig dit jag skulle och efter ett tag tog jag mig även hem igen.