98 dagar utan socker

Är det någonting det finns gott om här i USA är det socker. Inte vanligt socker som vi har i Sverige utan här använder de "corn syrup", det är inte bara sötare än socker utan håller längre också. "Det är det som gör alla amerikanare feta" berättade en vän att hennes värdmamma förklarat det som. Sen har jag själv ätit så mycket socker att jag seriöst är spyless varje kväll men likt förbannat får jag världens sockersug under dagen - typ huvudvärk och grejer. 
 
Därför tänkte jag nu påbörja utmaningen "98 dagar utan socker" (Jag vet att det egentligen ska vara 100 dagar men tänkte att New York kunde vara en bra slutpunkt). Anledningen till varför jag också skriver ut detta är för att sätta extra press på att hålla det haha! Så nu kära vänner, familj och andra filurer som trillar in på min blogg hoppas jag på stöttande kommentarer som "Du kan klara det! Heja!" de kommande 98 dagarna. 
 
Annars är min kamera i Oscars ryggsäck efter hajken i lördags. Tog flera bilder jag har att visa och jag måste verkligen skynda mig att få tillbaka den. Jag far inte till Los Angeles med bara en fjuttig mobilkamera punkt.
1 Anonym:

skriven

Heja heja

Kommentera här: